VANLIGA FRÅGOR

Contacts & Location

Feel free to to reach out to us - we’d love to talk to you!

BETALNINGSMETODER
Vilka betalningsmetoder har ni?
-Vi tar Vis, Amex, Mastercard via Paypal

Vad är paypal?*
-Betala säkert med ett PayPal-saldo, kreditkort eller bankkonto.
Mottagaren får pengarna utan att se ditt kreditkorts- eller bankkontonummer.

PRISER OCH FRAKTKOSTNADER
-Alla order beställda från Sweatech webbutik skickas i normalfall inom 2-3 arbetsdagar efter det att ordern är slutförd. Vi behåller oss rätten till att det kan ta längre tid för leveranser under högsäsong.

Fraktkostnad
Frakt debiteras efter PostNords tariffer.

RETURNERA EN ORDER

Kunden kan returnera en order från det datum ordern registrerades och fram till 14 dagar efter mottagandet av de beställda produkterna. Vi kan tyvärr inte erbjuda återbetalning eller byte om 14 dagar har gått sedan ditt köp.

För att vara berättigad till retur av en produkt, måste produkten vara oanvänd och i sitt ursprungliga skick. Produkten måste också vara i sin originalförpackning.

Sweatech förbehåller sig rätten att acceptera eller neka återbetalning om produkten inte är i säljbart skick.

Vi byter endast en produkt till samma produkt i annan storlek eller färg. Vi byter tyvärr inte en produkt till en helt annan produkt. Om Sweatech inte har den önskade storleken/färgen på lager, återbetalas automatiskt pengarna för produkten.

Vi skickar ersättningsprodukten utan kostnad en gång per order. För ett andra byte debiteras sedvanliga fraktkostnader. Den tid som behövs för att hantera en retur eller ett byte är vanligtvis en vecka från det att den returnerade produkten ankommer lagret. Vi förbehåller oss rätten till fördröjningar under högsäsong.

Vid retur av produkten måste kunden fylla i returformuläret som skickas till kunden tillsammans med ordern. Produkten måste förpackas ordentligt i en kartong eller ett returpaket. Det ursprungliga produktemballaget måste medfölja i returpaket i dess ursprungliga skick.

Skriv ut returfraktsedeln för att få gratis returfrakt. Länken till returfraktsedeln har du fått i ett e-postmeddelande efter det att ordern levererades från vårt lager.

Återbetalning för produkterna kommer att göras till kunden när den returnerade ordern fysiskt har ankommit vårt lager. Vi kommer att försöka göra återbetalningen med samma metod som användes för att göra betalningen. I vissa fall måste kunden informera oss om sina bankkontouppgifter (IBAN/SWIFT) för att få återbetalningen. Eventuella fraktavgifter återbetalas till kunden endast om kunden har annullerat ordern i sin helhet.

Om det returnerade paketet försvinner eller kommer på avvägar på väg till Sweatech lager, kommer vi endast återbetala värdet av produkterna, om kunden har en spårningskod för returpaketet.

Om en broderad produkt returneras till vårt lager på grund av att den inte hämtats ut av kunden, kommer.

REKLAMATIONER

Om produkten vid leverans är skadad, defekt eller ofullständig, har kunden rätt att göra en reklamation. Företaget förbehåller sig rätten att inte godkänna reklamationer som orsakats av kunden för felaktig hantering av produkten eller underlåtenhet från kundens sida att följa normala riktlinjer för användning. Vi gör alla rimliga ansträngningar för att noggrant presentera våra produkter, inklusive sammansättning och färger. Färgen du ser beror på din dator, och vi kan inte garantera att din dator återger färgerna korrekt. Små variationer i färg eller detalj, liksom mindre skavanker såsom repor på produkten kan vara tillräckligt för att få en reklamation godkänd och ger därför vanligtvis inte rätt till återbetalning.

Om reklamationen godkänns kommer företaget att utan kostnad reparera eller byta ut varan, eller ge dig ett prisavdrag eller full återbetalning.

Kunden måste kontakta Kundservice för behandling av reklamationen. Handläggningstiden är vanligtvis upp till 14 dagar.

Vi försöker alltid först att lösa klagomål och eventuella tvister med kunden. Vid tvister som parterna (säljare-kund) inte lyckas lösa tillsammans, kan kunden vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden.

Kunden kan också ta upp tvisten på ODR-plattformen (http://ec.europa.eu/odr). ODR-plattformen ger både konsumenter och näringsidkare en möjlighet att lösa sina tvister gällande transaktioner online, både inhemska och gränsöverskridande transaktioner. Plattformen är direkt kopplad till nationella alternativa tvistlösningsorgan (ADR), och ger därför konsumenter och näringsidkare en etablerad och beprövad metod för tvistlösning.